SEO QuickScan aanvragen

Jouw lokale concurrenten scoren keer op keer hoger in Google, maar waarom?
Jouw website ziet er goed uit, maar is niet vindbaar en converteert niet…
Met welke SEO factoren moet je nu daadwerkelijk rekening houden?

Op basis van de QuickScan weet jij hoe je binnen 30 dagen hoger in Google scoort. Voor het uitvoeren van de SEO Quickscan houden we vanzelfsprekend rekening met vindbaarheid, en nog belangrijker: conversie én specifieke branchegerichte factoren. SEO voor een lokale meubelwinkel is vanzelfsprekend anders dan SEO voor een internationaal adviesbureau.

Profiteer van de gratis QuickScan en vul alle velden zo volledig mogelijk in!

Het proces

Website audit

We beginnen met een grondige audit (QuickScan) van jouw huidige website en seo-strategie om quick wins te identificeren en een implementatie plan voor te stellen.

Keyword Research + Concurrentie Onderzoek

Analyse van de concurrenten en gebruikersgedrag in jouw branche biedt belangrijke inzichten voor het ontwikkelen van een winnende strategie.

Technische SEO

Elementen als paginasnelheid, sitestructuur, errors, pagina opwaardering, mobiele-vriendelijkheid en nog veel meer worden onder de loep genomen.

On-Page SEO

We gebruiken de resultaten van het zoekwoordonderzoek om paginatitels, beschrijvingen, url-structuren te optimaliseren en inhoudelijke aanbevelingen te doen.

Off-Page SEO

We versterken de lokale zichtbaarheid door het uitvoeren van een citatie analyse, het optimaliseren van Google My Business en het bekijken en opbouwen van het backlink-profiel.

SEO Rapportage

Hoe weet je dat dat resultaten oplevert? We volgen de belangrijkste statistieken zoals verkeer, rankings, formulieren en verwijzingen om je te laten zien hoe SEO voor jou werkt.

Wij werken samen met de volgende toppers

Veelgestelde vragen

Hoeveel kost SEO?

De kosten voor een zoekmachine optimalisatie project kunnen variëren, afhankelijk van verschillende factoren zoals de omvang van het werk, jouw bedrijfsdoelstellingen en het niveau van de concurrentie in de branche. Een basis SEO-pakket van CopyCollab begint bij €450/maand en loopt tot €1500/maand voor uitgebreider werk. De meeste van onze klanten landen ergens in het midden. We bekijken jouw bedrijf, concurrenten en doelstellingen om een voorstel op maat te maken om aan jouw doelstellingen te voldoen.

Hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet?

Net als bij de kosten kan de tijdslijn voor de SEO-strategie aanzienlijk variëren, afhankelijk van jouw doelstellingen en het niveau van de concurrentie. Terwijl jij misschien gefocust bent op het bereiken van pagina één voor een populaire zoekterm, zijn er vele manieren waarop SEO kan helpen om meer klanten te genereren. We analyseren de mogelijkheden en geven uitgebreide inzichten over de planning en verwachtingen voordat we van start gaan.

Hoe weet ik of dit ook voor mij werkt?

Aan de hand van een aantal specifieke KPI’s (Key Performance Indicators) op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen. Wanneer je met een digitaal marketingbureau werkt, werk je aan de hand van enkele duidelijke doelstellingen waarover beide partijen het eens zijn om de prestaties te volgen.

Keyword research

Met de opkomst van SERP functies zoals de lokale resultaten en featured snippets weten we dat de traditionele organische rankings niet de “enige resultaten” van de zoekmachine optimalisatie zijn, maar ze zijn nog steeds erg belangrijk. We zullen enkele van de belangrijkste zoekwoorden voor jouw bedrijf volgen en je laten zien dat we in de loop van de tijd in de juiste richting bewegen.

Organisch verkeer

Verbeterde ranglijsten creëren meestal een overeenkomstige lift in het organische verkeer om aan te geven dat je groei bereikt.

Conversies & intentie

Betere rankings en meer verkeer zijn geweldig, maar het vergroten van de business is het echte doel. We volgen belangrijke conversies zoals gegenereerde contact form requests en online verkopen, maar we volgen ook intentiemetingen zoals mensen die een routebeschrijving aanvragen, jouw contactpagina bezoeken of andere waardevolle acties uitvoeren.

Moet elke business investeren in SEO?

Er zijn twee dingen om rekening mee te houden:

Gebruiken jouw klanten zoekmachines om jouw producten/diensten te vinden?

Voor de meerderheid van de bedrijven is het antwoord ja. Een SEO-expert zal meestal een nieuw project starten door zoekwoordonderzoek te doen. Het analyseren van de markt en het beoordelen van de vraag zal helpen bij het bepalen van het potentiële rendement op de investering van SEO-diensten.

Gaan jouw klanten online op zoek naar jouw bedrijf?

Shoppers kennen je misschien al van andere online of offline marketingkanalen en referrals. Ze willen misschien reviews lezen, contact met je opnemen of andere belangrijke bedrijfsinformatie vinden. Het zoeken naar een merk met kwaliteit en gemakkelijk toegankelijke informatie is van groot belang voor de geloofwaardigheid en voor het omzetten van die shoppers in leads of klanten.

Zit ik vast aan een lang contract?

  • Nee
  • We starten vanaf 3 maanden om SEO optimaal in te zetten.

Welke tools gebruiken jullie?

  • Keywordfinder
  • Google Analytics
  • Ahrefs
  • Google Search Console
  • Ubersuggest