Hoe schrijf je een Over ons pagina?

Wat zet je neer op de ‘Over ons’ pagina? Blijft er dan nog genoeg interessante tekst over voor de homepage? En welke info plaats je dan op jouw product/dienstenpagina’s?

De Over ons pagina is een van de meest bekeken pagina’s op jouw website – kijk je bijvoorbeeld in Google Analytics, dan zie je dat een groot deel (naast de homepage) kijkt op de Over ons pagina.

Dit is de pagina waar jouw klant kennis maakt met jou – de persoon of personen achter het bedrijf waar zij interesse in hebben. Het feit dat men op jouw Over ons pagina kijkt, betekent dat ze al dusdanig ver zijn dat ze geïnteresseerd zijn – ze willen alleen nog overtuigd worden.

Je gebruikt de Over ons pagina in het ideale geval als de plek waar je iets over het bedrijf en over jezelf vertelt. Wat is jouw missie en wat is jouw visie?

Zoals Sebastiaan van imgemak.nl zegt: gebruik je “Over ons” pagina om twijfelaars gerust te stellen. Laat ze zien dat jij de juiste partij voor ze bent. Vertel ze wat jou uniek maakt, wat je passie is en wie er achter het bedrijf zit. 

  1. Wat maakt jou uniek? Bedenk 3 USP’s en schrijf altijd met deze in het achterhoofd.
  2. Blijf persoonlijk – vergeet niet dat paginabezoekers van een “Over ons” pagina alleen maar bekijken omdat ze al in het stadium zitten dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Ze willen daadwerkelijk weten van wie ze mogelijk een dienst of product gaan afnemen. Blijf dus persoonlijk en schrijf altijd richting de lezer, vertel wel over jezelf, maar ook vooral over hoe jij hen kan helpen en waarom jij de juiste persoon/partij bent.
  3. Onderbouw jouw verhaal met feiten én met positieve recensies. Social proof is enorm belangrijk.
  4. Laat jezelf zien – letterlijk, gebruik foto’s en/of video’s om jezelf te laten zien.
  5. Link altijd naar de contactpagina – men weet nu wie je bent, maar hoe kunnen ze nu het snelst mogelijk contact met jou opnemen?

 

 

 

Leave a Reply