Wanneer je een informatieve nieuwsbrief met interessante verstuurt, kun je rekenen op meer interactie, meer naamsbekendheid en zelfs meer betrokkenheid. E-mail nieuwsbrieven zijn ideaal voor het opbouwen van een online community. Door een gesprek te starten in de inbox van de ontvanger, en het vervolgens op te volgen via social media, genereer je meer klanten en activiteit op alle kanalen!

Of je nu een informatieve nieuwsbrief wilt versturen of een nieuwsbrief om jouw nieuwe product aan te prijzen, CopyCollab helpt je bij het uitdenken, het schrijven van de teksten, het vinden van de juiste visuals én het meten van de doelen.

Binnen no-time maak je klanten van de lezers van jouw nieuwsbrief, maar waar begin je bij het schrijven van een nieuwsbrief?

Het genereren van een e-mail lijst.

Je hebt een lijst van e-mailabonnees nodig. De beste manier om abonnees te verzamelen, is om hen een goede reden te geven om zich aan te melden. “Schrijf je in voor onze nieuwsbrief” is niet aantrekkelijk genoeg.

Je kunt denken aan een leadmagnet: een gratis online seminar, een e-book of een kortingscode.

Wat is het doel van jouw e-mail nieuwsbrief?

  1. Meer websitebezoekers naar jouw website?
  2. Jouw merk positioneren als beste in de branch?
  3. Informeren en converteren tegelijk?

Er zijn talloze doelstellingen, maar als je het moeilijk hebt om een doel te bedenken, kies er dan gewoon een. Alles in één mail proberen te stoppen, is niet realistisch. Ook is het verwarrend voor jouw doelgroep.

Open rate van een nieuwsbrief

Wanneer je nieuwsbrieven verstuurd, wil je ervoor zorgen dat ze geopend worden, de open rate is belangrijk. Een hoge open rate kun je middels de juiste titel verbeteren. A/B tests zijn hier gebruikelijk. Je kunt namelijk geen conversies uit jouw e-mailnieuwsbrief krijgen als niemand deze opent. De onderwerpregel kan het succes van jouw marketingcampagne maken of breken.

Wat wordt jouw aanbod?

Wist je dat de Return on Investment van Nieuwsbrieven gemiddeld rond de 4300% ligt? Juist ja, 43 keer de kosten eruit halen! Vergeleken met directe of indirecte advertenties zijn nieuwsbrieven zeer betaalbaar, daarnaast bind je met een nieuwsbrief klanten op een speelse manier.

Wanneer je een informatieve nieuwsbrief met interessante inhoud verstuurt, kun je rekenen op meer interactie, meer naamsbekendheid en zelfs meer betrokkenheid. E-mail nieuwsbrieven zijn ideaal voor het opbouwen van een online community. Door een gesprek te starten in de inbox van de ontvanger, en het vervolgens op te volgen via social media, genereer je meer klanten en activiteit op alle kanalen!

Bedenk goed wat jouw aanbod wordt, wat is het uiteindelijke doel van jouw nieuwsbrief? Wil je meer websitebezoekers, meer betalende klanten of meer mensen in jouw online community?

Onze schrijvers schrijven om te informeren, zodat jij kunt rekenen op meer websitebezoekers. Maar dan? Websitebezoekers moeten converteren, toch?

Voor het schrijven van nieuwsbrieven houden we rekening met jouw doelgroep, hun intentie, en nog belangrijker: de oplossing voor hun probleem. Zodat jouw websitebezoekers converteren. Hiervoor gebruiken we 40 bewezen SEO technieken.

Vaak weten ondernemers niet echt waar ze op moeten letten bij het schrijven van een informatieve of wervende newsletter. Het laten schrijven van een nieuwsbrief zorgt ervoor dat jij meer tijd over houdt voor de zaken die er echt toe doen. Met 40+ beschikbare tekstschrijvers profiteer je altijd van de expertise van een schrijver die jouw niche, dienst of product begrijpt.

Van SEO landingspagina’s tot informerende blogartikelen en van converterende productbeschrijvingen tot commerciële websiteteksten.

Vraag een gratis proeftekst aan

Leave a Reply