Skip to main content

Hoe je inhoudsmarketing kunt gebruiken om je bedrijf te laten groeien.

Betaalde reclame wordt al vele jaren in tal van bedrijfsmodellen toegepast en wordt gezien als de meest traditionele manier om klanten te krijgen, maar veel consumenten vinden dat ze gedwongen worden naar die advertenties te kijken en slaan ze over of blokkeren ze.
Veel succesvolle bedrijven hebben zich nu in plaats daarvan tot inhoudsmarketing gewend om de belangstelling van hun doelpubliek vast te houden. Content marketing is een strategie die gebruikt wordt om sterkere relaties met het publiek op te bouwen, hun aandacht vast te houden, en de manier waarop ze met je bedrijf omgaan te verbeteren. Je vraagt je waarschijnlijk af: “Hoe kan ik inhoudsmarketing gebruiken om mijn bedrijf te laten groeien?” Hier zijn een paar tips over hoe je dat kunt doen.

5 manieren om content marketing te gebruiken om je bedrijf te laten groeien.

1. Identificeer je doelpubliek.
Je doelpubliek identificeren is de eerste stap in doelgerichte marketing, want zo zul je weten wie je wilt aantrekken. Er zijn een paar hulpmiddelen die je kunt gebruiken om deze stap te doen, zoals kwalitatieve gegevens of google analytics. Dit helpt je om de toon van je boodschap/inhoud te bepalen, je publiek te kennen, en de beste inhoudskanalen te vinden.

2.Stel duidelijke doelen.
Het stellen van duidelijke, specifieke doelen helpt je na te denken over wat belangrijk is om je op te richten en hoe je kunt komen waar je wilt. Een goed concept om te gebruiken om je doelen zo specifiek mogelijk te maken is de SMART doelenmethode. Is het Specifiek, Meetbaar, Haalbaar, Realistisch en Tijdgebonden?

3. Creƫer verschillende vormen van inhoud.
Content marketing kan verschillende vormen van inhoud aannemen die allemaal afhangen van je publiek er zijn eindeloos veel soorten inhoud die je kunt maken zoals geschreven inhoud (blog posts, eBooks,), visuele inhoud (infographics, video’s, foto’s), audio inhoud (podcast). Het is altijd aan te raden om zoveel mogelijk van deze mogelijkheden te gebruiken om je kijkers meer te geven om naar uit te kijken.

4. Stel je KPI’s vast.
Je KPI’s helpen je om te weten of je een van je gestelde doelen bereikt hebt. Ze kunnen je vertellen hoeveel je bereikt hebt aan website verkeer, inkomsten, website ranking, enz. Deze KPI’s kunnen ook gebruikt worden om te zien hoe effectief je inhoud is geweest of dat er verbetering nodig is.

5. Maak gebruik van het zoeken op trefwoorden.
Trefwoorden zijn altijd belangrijk bij het maken van inhoud voor je doelpubliek. Dit onderzoek vertelt je wat de rangorde is voor een bepaald woord of onderwerp dat je overweegt te bespreken. Dit vertelt je als maker van inhoud waar mensen naar zoeken, op deze manier kun je de meest relevante trefwoorden gebruiken zodat je inhoud gemakkelijker gevonden wordt.

3 tips om te volgen als je inhoudsmarketing gebruikt om je bedrijf te ontwikkelen.
-Ken je doelpubliek.
-Gebruik verschillende soorten inhoud.
-Pas zoekwoordenonderzoek toe.

Leave a Reply