Skip to main content

Elk voordeel heeft z’n voordeel. Bij het schrijven van commerciële, wervende en overtuigende teksten kom je de ‘voordeel van het voordeel’ techniek vaak bewust en onbewust tegen. Met name bij productteksten of salespages, maar ook op SEO landingspagina’s is deze techniek enorm waardevol.

Elk voordeel heeft een laag aan andere voordelen.

Twee vragen die je in gedachte houdt bij de ‘voordeel van het voordeel’ principe:
– Welk voordeel ligt er onder het eerste voordeel?
– Wat is het ultieme voordeel van dit product of deze dienst?

Laten we een simpel voorbeeld nemen. Het voorbeeld van een goedkope tent, en de lagen aan onderliggende voordelen. De lijst hieronder is natuurlijk overdreven, en niemand zal zo enorm diep gaan in de lagen voordelen. Maar aan de hand van de voordelen van de voordelen van een goedkope tent, krijg je een idee.

Een goedkope tent
Een goedkope tent zodat je geld overhoudt.
Een goedkope tent zodat je geld overhoudt, waarvan je een luchtmatras kunt kopen.
Een goedkope tent zodat je geld overhoudt, waarvan je een luchtmatras kunt kopen om heerlijk op te slapen.
Een goedkope tent, zodat je geld overhoudt, waarvan je een luchtmatras kunt kopen om heerlijk op te slapen, zodat je de volgende dag goed uitgerust bent.
Een goedkope tent, zodat je geld overhoudt, waarvan je een luchtmatras kunt kopen om heerlijk op te slapen, zodat je de volgende dag goed uitgerust bent om een lange strandwandeling te maken.

Nogmaals, de lijst aan benefits is erg overdreven. Maar geef je wel een idee van de voordelen van de voordelen.

Blijf jezelf de vraag stellen: wat is het ultieme voordeel van dit product of deze dienst?

Een must watch!

Joanna Wiebe van Copyhackers.com legt de ‘voordeel van de voordeel’ regel perfect uit in haar video:

https://www.youtube.com/watch?v=8AyvTWXAIdY