Skip to main content

Bijvoeglijk naamwoorden in Copywriting

Wat heb je een geweldig/fantastisch boek geschreven.
Wat heb je een goed/leuk boek geschreven.

Een groot verschil, niet waar? Wanneer je bijvoeglijke naamwoorden op de juiste manier gebruikt, zijn het tekstversterkers. Gebruik je de verkeerde bijvoeglijke naamwoorden, of gebruik je ze simpelweg te vaak? Dan is dat conversie killing.

In de meeste gevallen is het namelijk echt niet nodig om bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken.

Wanneer wel?

Om iets te beschrijven en te benadrukken. Bijvoorbeeld in productteksten.

  • De Gyro stabilisator zorgt voor de meest stabiele
  • De voordelige action cam is ook geschikt om cadeau te geven.
  • De afneembare waterdichte behuizing zorgt voor een veilige manier om onderwater te filmen of foto’s te maken

Op salespages. (bijvoorbeeld https://internetmarketingsummit.nl/)

(CTA OP SALESPAGES) Elke pagina heeft één doel en één conversie. Zelfs passieve CTA’s moeten weggenomen worden op op salespages. Zelfs een fb of linkedin button hoort hier simpelweg niet.

  • De Internet Marketing Summit duurt 5 dagen en is overal te volgen omdat het een volledig online event is
  • Inzichten van gemotiveerde mede-ondernemers en een heleboel inspiratie!
  • Hoe simpel het eigenlijk is om lastige werkzaamheden uit te besteden aan iemand die deze werkzaamheden wél leuk vindt

Of in een wervende brochure

Een kleine bijdrage van €10 Een bijdrage van €10

Zie je het verschil?

Wanneer niet?

Copywriters, waaronder ikzelf, hebben de drang om met bijvoeglijke naamwoorden een punt over te brengen of een beeld te schetsen. Tijdens het schrijven besef je niet dat de meeste bijvoeglijke naamwoorden nietszeggend zijn.

Heb je te maken met een bepaalde word count waar je je als copywriter aan moet houden? Dan is het verleidelijk om een aantal bijvoeglijke naamwoorden in jouw tekst te plaatsen. Doe dit dus niet!

Als de betekenis van de zin niet verandert wanneer je een bijvoeglijk naamwoord weglaat, kun je het bijvoeglijke naamwoord misschien beter weglaten.

Fan van bijvoeglijke naamwoorden?
Dan wist jij ongetwijfeld al dat in het Engels een ‘royal order of adjectives’ bestaat!
https://lushthecontentagency.com/blog/copywriting-royal-order-of-adjectives/